Att hantera intryck

Det känns som att det är lättare att dras in i andras dumheter idag än vad det var förr. Det finns så mycket information och intryck att förhålla sig till hela tiden. Alltid är det något som retar eller tilltalar. Alltid är det någon som reagerar. Försök att ta ansvar för att vara en god mottagare och sändare av information. Som sändare kan du ställa dig följande kontrollfrågor

– är det sant?

– är det nödvändigt?

– är det trevligt?

Som mottagare av information kan det vara läge att fundera på följande innan det delas eller kommenteras vidare

– rör det mig? (om inte – gå då vidare med det som är viktigt i ditt liv)

– vilken källa ligger bakom detta?

– vem drar nytta av att säga/publicera detta?

– varför vill jag engagera mig?

Dessa checklistor kan vara bra att ha bakom örat en regnig dag då vad som helst kan bränna våra säkringar. Stilla dig en stund innan du återkopplar om du är upprörd. Jag brukar försöka att tänka på att allt som skrivs och sägs faktiskt inte har med mig att göra, jag måste inte reagera. Bara för att andra hugger så behöver inte jag göra det.

  • KONTAKT

    FAKTURERINGSADRESS
    Katrinebergsbacken 24
    117 61 STOCKHOLM

  • KURSLOKAL
    Katrinebergsbacken 22
    Liljeholmen

Återförsäljare